En liten update..

.. av veckan som gått. Just nu sitter jag med ett bananskal i handen men är för lat för att gå och slänga det... då är man lat! Nu gör jag det, vill inte vara så lat! Nu är det slängt och jag är inte lat längre! :)

Sitter och försöker komma på vad som hände i början av veckan men det är svårt. Inte det lättaste att minnas allting jämt!

En av kvällarna pluggade Matilda och jag. När vi hade varit duktiga och pluggat klart så spelade vi kort, drack te och åt kakor. Det var väldigt mysigt :)

 

En annan kväll hälsade jag på Tant Lotta och min bror. Vi åt soppa, Lotta sydde klart sin fina jacka, jag broderade och sen tittade vi på film. Eller blandar jag ihop två dagar nu.. nej just det! Vi tittade på Trassel! Det var också en väldigt mysig kväll.

 

Ännu en annan kväll avstod jag från någonting roligt.. middag och utgång med basåret för att istället stanna hemma och kurera mig. Inte det roligaste men nog alldeles nödvändigt tyvärr om jag vill bli frisk någongång.

 

Vad som egentligen har hänt i veckan är ganska oklart för jag har mer eller mindre levt i en bubbla. Till min stora förvåning så var både torsdagen och fredagen föreläsningsfria och det var riktigt skönt, har fått en chans att jobba ikapp matten. Såhär har det sett ut och igår gjorde jag en nedräkningslapp och skrev upp från 1-58 (så många tal som jag ligger efter) och för varje tal jag gör så blir det ett stort rött kryss över. Smart tyckte jag!

 

 

Såhär ser lappen ut nu!

 

I fredags hälsade jag på Lotta och Emanuel igen och det var supermysigt! Vilka mästerkockar dom är! Efter att ha ätit alldeles för mycket så tittade vi på en film om tygpåsar som var tvungna att slåss mot maskiner, 9 hette den och den var bra! Jättesöta påsar :)

 


De senaste 4 dagarna (tors-sön) har gått ganska segt och inte bestått av så mycket kreativt, mest matte och med lite tur mat.

I övrigt har jag sovit otroligt mycket då jag slåss mot en riktig killerförkylning som vägrar ge med sig, två veckor har vi varit osams nu och imorse brände halsen igen. Var tvungen att spana in den och den är prickig, röd och svullen och halsmandlarna kikar fram och ser inte glada ut. Inte bra. Så jag snarkar säkert också! Tur att det bara är Rockbjörnen som hör mig på nätterna.

Plockade fram min oerhört *host host* kreativa sida när vi var några som gjorde mat samtidigt i korridoren häromdagen! Här är mitt mästerverk, gjort av sån-där-i-mitten-på-äggkartongen!

Fanns ingen orange penna så det blev en
riktig rödräv!

Det roligaste var att när jag kom ut i köket lite senare så hade en annan som inte varit med just då inspirerats av räven och gjort en egen söt sak! Vi har ett djuriskt kök, vem vet, de kanske fattar tycke för varandra??


Igår räknade jag som sagt matte mest hela dagen men vid halv 9 tiden så tröttnade jag och som tur var för mig så hade Maria ingenting speciellt för sig så jag susade dit för att se på mera film. Har blivit väldigt mycket film den här veckan men jag gillar det, älskar film och filmmys! Vi var inte så bra på att se på film... desto bättre på att dricka saft däremot! Det var en mycket bra kväll :)

Det var nog så bra det kunde bli för den här gången, en aning rörigt men välment! :)


BIG HUGS! ♥

Kommentarer
Postat av: Ankan

Sv: Hahaha jag valde ju att lägga upp statistiken när det gått bra ett tag... :D Men tack, jag la in det direkt! ;D Lite besviken att historiken försvinner...



Hahaha! Det är ett asbra motto ju! :D Kan appliceras på ALLT!



Haha! Oroa dig inte för det ordet.. Du märker inte av det när du börjar jobba! ^^ Hihi!

2011-09-19 @ 12:07:47
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Ankan

Dumma förkyldning! Mottagningens fel antar jag... Du har förmodligen fått en mix av alla basårets blandande lokala dunderförkyldningar. Det har blivit en brakförkyldning! Men när det går över är du immun mot ALLT (gissar jag)! :D Förmodligen tänkte din förkyldning: "Är de små får man ta två!" Å tog alla miniförkyldningar och blandade ihop!



Jag älskar ägg-djuren! ^^ Mycket vackra!

2011-09-19 @ 12:18:03
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0