På förfrågan från Aunti Lottie

Detta inlägg blir tillägnat min kära Tant Lotta!

Pennan brukar vara uppe ganska sent men vissa kvällar kan även en liten penna behöva krypa ner i sitt fodral för en hel natts sömn. Allting går faktiskt väldigt bra här, kan börja med att berätta om familjen.

Jag har en värdmamma, Carol och en värdpappa, Peter (Pete), båda är 60+ och helt underbara människor. Pete kör taxi varje em-kväll-natt så honom ser jag inte så mycket vissa dagar men han är en väldigt rolig människa. Carol är en av dom absolut mysigaste människor jag någonsin mött, hon är en sån som har allt verkligen. Ingen kan tro att hon är en dag göver 60 och hon har en personlighet som få. På övervåningen i huset, eller bungalowen som det egentligen heter, så finns det två små rum med snedtak, i det ena bor jag och i det andra bor en brasiliansk tjej som heter Maria. Hon är 21 och pluggar också här fast på en annan skola som ligger inne  i Brighton. Väldigt trevlig men otroligt lat, har aldrig träffat någon som sover så mycket som den människan! Sen har vi ju förstås Foxy och Bounsa, familjens två hundar som är mycket speciella. Båda två är rescue-hundar som har haft tuffa liv innan dom fick komma hit, båda är runt två år och supersöta! Foxy är dock ganska problematisk så han kommer nog tyvärr måsta flytta om två veckor. Just det, jag får ju inte glömma gamla Oscar! Det är katten i huset och en riktig prins, han är ungefär 14 år och alldeles alldeles underbar, supergo att mysa med i knät.

På önskemål av Lotta så kan jag tala om att dom blev jätteglada för sina presenter! Handduken med dalahästen på tyckte Carol var så fin så hon ville inte använda den utan hänga upp den på väggen istället!

Tänkte skriva om skolan och diverse men det orkar jag inte nu, får bli en ganska tidig kväll idag med så det kommer kanske nästa gång! Ni får hålla tillgodo med lite bilder på mitt rum och på vovvarna.


Kommentarer
Postat av: Theres

Åh, vilken underbart söt säng! <3 Kul att höra att allt är bra med dig! Miss u darling!

2009-05-17 @ 22:57:53
Postat av: Aunti Lotta

Va glad tanta blir! Nu är hon nöjd ;P

2009-05-19 @ 17:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0