Min dag

Fuskar lite och lägger in i efterhand för jag skrev det här i fredags, 15/4.


Min dag idag har hittills varit väldigt bra!

Den började med att jag som vanligt snoozade fyrtio-elva-tusen gånger och kom ur sängen vid 10, lite senare än planerat... Jag hoppade in i duschen och sen åt jag en macka innan jag var tvungen att skynda mig iväg neråt stan. Eftersom jag har bestämt mig för att bli djursjukvårdare så behöver jag lite hjälp med att strukturera upp studierna för att ta mig dit. Jag fick träffa samma studievägledare som förra gången och fick lite hjälp och framförallt ett telefonnummer till någon som kan hjälpa mig bättre.

Det var två timmar kvar innan mitt seminarium skulle börja och eftersom jag ändå var nere på stan så gick jag till Wayne's för att äta lunch. Satte mig på deras uteservering och läste lite och åt en sallad med apelsinjuice till. Så otroligt mysigt att sitta där i solen! Idag känns som en sommardag och förhoppningsvis så kanske jag har fått lite färg.

Jag strosade runt på stan lite och köpte sen med mig en glass och gick ner till ån och bara njöt! Fick agera fotograf åt ett härligt tjejgäng som ville ha en gruppbild, tror att en var utklädd till Hollywood-fru eller något.

Jag hann också med att ringa den andra studievägledaren som jag hade fått numret till och han var superbra och trevlig. Kommer absolut ta kontakt med honom igen nästa gång jag behöver hjälp. Tror att jag börjar få ordning på det här inför hösten nu.

Just nu är klockan snart 14 och jag sitter på en bänk i solen i Carolinabacken och skriver. Ska ta och röra mig mot skolan nu och klara av det fruktade seminariet så fortsätter jag att berätta om min dag sen!

Och nu är sen...

Seminariet gick över förväntan, vi har läst en bok som heter "The Remains of the Day", skriven av Kazuo Ishiguro, och tyvärr kan jag tala om att den till min förvåning var så fruktansvärt dålig! Blev riktigt besviken då jag trodde att den skulle vara bra, det är samma författare som har skrivit "Never Let Me Go" som också går på bio just nu. Den tror jag är väldigt bra och jag vill verkligen se filmen innan den slutar visas på bio, den som vill följa med mig kan väl höra av sig ;) Hursomhelst, idén med boken är bra och den är skriven på ett sätt som passar den, hade inte kunnat vara på något annat sätt men jag somnar efter en sida... Det var dock intressant att läsa om den i en intervju med författaren.

Efter seminariet så traskade jag och Jennie runt på stan och kikade på bl.a. hårfärg (nu är hon sommarblond och fin!) och mötte upp en av hennes vänner. Det underbara vädret gjorde att vi inte kunde motstå en glass vid ån! (Lite glass har väl aldrig skadat någon??) Det blev årspremiär för kulglass och det var såå gott! Kände direkt att nu är säsongen här, beslutsångest-säsongen, kan aldrig bestämma mig för vad jag vill ha och velar i evigheter innan jag nästan alltid hamnar på det jag alltid tar.

Lite senare begav jag mig hemåt för en myskväll hemma med mig själv, god mat och film! (Tror jag, minns inte riktigt för det här skriver jag i nutid och herregud, mitt minne sträcker sig inte tre dagar bakåt i tiden!)

Så småningom lade jag huvudet på kudden och sussade sött efter en mycket härlig dag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0