Nu har även den minsta fågeln flugit ut ur boet

Idag har jag folkbokfört mig här i Uppsala. Har många gånger tänkt att jag ska göra det men eftersom jag aldrig riktigt har vetat om jag ska bli kvar på ett ställe mer än ett halvår så har det inte blivit av. Nu kände jag dock att det var dags så nu är det gjort, är en äkta Uppsalabo! Fast det känns ingen skillnad... Är nog förevigt lite dalkulla ändå, även fast jag faktiskt är född i Uppsala och bodde här 9 månader. När jag skulle ändra så fick jag syn på något som nästan gjorde mig lite snyftig.. Folkbokföringsdatum: 1990-06-27. Då var jag ju mini! Har verkligen bott där (nästan) hela mitt liv (är 89:a, inte 90-talist hihi!) och det kändes lite konstigt att ändra på det. Även om jag egentligen har flyttat hemifrån och bott på olika ställen redan så blev det svart på vitt. Idag har jag flyttat hemifrån, sådär på en vardag liksom. Tur att det blev lite festligt med korridorsfika!

 


Kommentarer
Postat av: Ankan

Bra gjort! Du får väl en fin t-shirt för att du folkbokför dig!? :D

2011-11-02 @ 14:00:40
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0