Vad är det här...

Varför, jag bara frågar varför kan inte våran familj göra något utan att det blir kaos?? I de allra flesta fall är det i och för sig ett roligt kaos men ibland blir man alldeles slut.

Den här helgen skulle vi ta husbilen till Sundsvall, ställa ut Mascot både lördag och söndag, hälsa på lite släkt och vänner och mysa med hundvänner. Blev det så? Nej.

I torsdags blev Kimmo dålig men var bra igen på fredag så mamma och pappa lastade in vovvarna och rullade norrut. Jag tog ett tåg till Gävle där de skulle hämta upp mig, allt frid och fröjd. När jag gick in i bilen så märkte jag direkt att det inte var som det skulle, Kimmo hade börjat om igen. Det är jättesvårt att veta vad som är fel, han snor runt i cirklar och gnäller och sträcker på sig konstant. Vi åkte till Sundsvall ändå med förhoppningen att det ska skulle gå över men det gjorde det inte. Med 10 mil kvar ringde jag mitt gamla jobb, Veterinärhuset, och vi fick komma in akut så fort vi kom fram. Träffade en jättebra veterinär (ny där) men hon kunde inte hitta vad som var fel. Eftersom samma sak har hänt två gånger tidigare och ingen veterinär har hittat något fel utan det har gått över av sig själv så bestämde vi att vi skulle avvakta och prova att ge honom minifom ifall det var kolik.

De tidigare gångerna har det lugnat ner sig men inte den här gången, det blev bara värre och värre. Hela natten bara skrek stackaren av smärta ungefär varannan minut och inget vi gjorde hjälpte. Satt på golvet med honom i knät någon timme, mamma och pappa försökte hålla honom i sängen men nej. När morgonen äntligen kom efter en sömnlös natt bestämde vi tillsammans med veterinären att vi skulle åka direkt ner till Strömsholms djursjukhus som är ett av Sveriges bästa. När vi kom fram så hade han alltså skrikit nästan konstant i ett dygn, förstå hur ont han har haft... Nu är han inlagd sen i lördags och får smärtstillande och undersöks för att se vad som är fel.

Hittills låter det inget vidare men håller alla tummar jag har och hoppas på det bästa! Är så sjukt orolig och att koncentrera sig på något går ju verkligen sådär, heja heja introkurstenta imorgon! Mina hundar är mitt allt och det är fruktansvärt när något händer dom och att se Kimmo ha så ont skär i hjärtat. Förhoppningsvis får vi lite mer besked imorgon, snälla håll era tummar ni också!



Tänker på min älskling hela tiden

Kommentarer
Postat av: Ankan

:( Hoppas verkligen att det blir bra! <3

2011-10-11 @ 08:48:43
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack Ankan, hoppas jag också! <3

2011-10-11 @ 22:08:16
URL: http://merlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0