Läkare nästa?

Nu sitter jag på tåget påväg hemåt efter att ha spenderat en vecka i Sundsvall hos mina släktingar.
Åkte upp på söndag och på måndag var första dagen som jag  gick med på Hudiksvalls sjukhus som praktikant, kvart över 5 ringde klockan så då var det bara att masa sig upp ur sängen och ta tåget till Hudik. I fyra dagar har jag sedan följt med mammas kusin och hunnit med att se diverse operationer. Visste inte alls vad jag hade att vänta mig men det har verkligen varit hur spännande, intressant och roligt som helst! Alla har varit supertrevliga och förklarat vad de har gjort, första dagen förstod jag knappt ett ord av detta medicinska språk men sista dagen kunde jag hänga med lite bättre. På torsdag natt fick jag vara med när min "morbror" hade bakjour och då fick jag se ett kejsarsnitt, vilken känsla det var! Fruktansvärt fascinerande att det ena sekunden är en människa och i nästa så är det två, det är ganska ofattbart när man ser det. Att plocka ut en händelse som har varit den absolut bästa tror jag inte går för hela veckan har bestått av höjdpunkt efter höjdpunkt. Vill återigen tacka familjen O för en helt, helt underbar vecka som har fått mig att må otroligt bra och gett mig en knuff i rätt riktning inför framtida val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0