Vad jag har bestämt mig för

Just det ja! Jag hade ju inte tid att berätta sist vad jag har bestämt mig för, ett livsavgörande beslut... lite livsavgörande iallafall.

Jag...

ska...

bli.....


Så här ligger det till kära vänner, det här är vad jag har framför mig nu. Efter att i flera år ha vinglat och vacklat, "bestämt" och ångrat, hissat och dissat i ett rasande tempo så kom jag i veckan fram till mitt beslut. Jag gick till en studievägledare och blev inte mycket klokare av det, ungefär som de andra gångerna jag har gjort det. Gick hem och satte mig med överstrykningspennorna (som jag förövrigt numera knappt kan leva utan, i kombination med flik-lappar) i högsta hugg och markerade ALLT som jag tyckte lät minsta lilla intressant. Jag gick in i det för att komma fram till ett beslut eftersom sista ansökningsdag till högskolor och universitet närmade sig med stormsteg. Rätt som det var så fick jag nog och tittade ut genom fönstret i minst en minut och försökte förstå det som mitt undermedvetna just hade trätt fram och berättat:

DJURSJUKVÅRDARE!

Det är såhär jag trivs bäst!


Ja gott folk, det är vad jag ska bli och jag vet knappt vem eller vad som bestämde det men jag antar att det var jag hehe. Betygen behöver höjas för att jag ska ta mig in och det får ta den tid det tar, att ha bestämt sig är så otroligt skönt att det inte går att beskriva. Nu väntar ett basår här i Uppsala och samtidigt ska jag pröva upp de ämnena på komvux på sidan om. Jag tror på det här, att få hålla på med det jag tycker om och kan, djur. På sikt kanske det blir ett friskvårdscenter för hundar, vem vet, just nu känns allting möjligt och det känns som att någon har (som jag läste tidigare idag och tyckte lät så bra) lyft av en blöt yllefilt från mina axlar.

Stor kram till er alla! ♥

Kommentarer
Postat av: NG

That is perfect for you. De blivande "patienterna" är att gratulera. Vilket fint kort, tänk att "Raketen" har varit så liten!!

2011-04-18 @ 22:27:05
Postat av: Venis

BRA Emma!!! Men det har jag väl vetat länge att det är det du ska göra. Du är som gjord för det!!! Kram!!!

2011-04-19 @ 08:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0