Är dom små...

En mycket vis människa har lärt mig en sak nyligen: "Är dom små får man ta två!". Jag har tagit fasta på det och igårkväll provade jag det på riktigt för första gången!

Det är en lördagskväll i Uppsala, inte en vanlig lördagskväll. Nej, det är kulturnatten och hela stan lever upp, det är människor överallt och allas humör tycks vara på topp. Tre tjejer (och en massa mer folk) står i kö för att köpa langos, inte för att det är det godaste som finns men för att det hör till. Från ingenstans kommer det en godisgubbe gående längs kön och han delar ut godispåsar till alla. Ojojoj de tre tjejerna tycker mycket om godis, särskilt en av dom, hennes motto är faktiskt "Godis är också mat". Vi är de tre tjejerna och försöker se söta ut för att få en godispåse och det går jättebra, tror inte ens att vi hade behövt se söta ut, vi hade nog fått ändå för alla fick. Godisgubben fortsätter kön fram och de tre tjejerna blir alldeles lyckliga och fascinerade över vilka söta små godispåsar de har fått. Plötsligt slår det mig!! "Är dom små får man ta två!" Det är helt klart värt ett försök! Godisgubben har nu kommit längst fram i kön och vänder för att gå tillbaka till där han kom ifrån, nu eller aldrig! Skuttar iväg mot honom och säger:

"Duu... jag har lärt mig en sak av en väldigt klok person för inte så länge sen.."
"Jaha?" svarar godisgubben och ser lite frågande ut.
"Joo.. att om dom är små... då får man ta två?"

Godisgubben bara skrattar och ger mig en påse till!!! Lyckan är total, TACK världens bästa godisgubbe och tack kloka människa som lärt mig detta livsnödvändiga motto!


Okej, det var för att ni ska se hur små

och söta påsarna är! ^^




Kanske inte så dramatiskt som det låter men det var kul! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha de värsta är att jag kan verkligen se dig skutta fram till godisgubben. Ibland är kan du vara så jävla bra att de inte är sant :D

2011-09-13 @ 01:03:49
URL: http://sammis.blogg.se/
Postat av: Ankan

HAHAHA! Fyfan va bäst du är!! Hahahaha! Dööör!! XD

2011-09-15 @ 01:18:03
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0