Regn är mysigt!

Idag har vi lattjat runt i skolan från 8-17! Fast vi har pluggat också, mycket, både matte och fysik har vi trallat på med. Alla med stundvis mer eller mindre ångest, hur sjutton ska det gå när allting faktiskt blir svårt på riktigt? Dagens höjdpunkt var utan tvekan besöket i andrummet! Nu skulle man kunna tro att det är ett rum för fåglar men det är fel, det är ett avsides, mysigt rum i källaren i skolan dit man kan gå om man känner för det. Det gjorde vi!





Hahaha det blev otroligt roligt när vi fem låg utspridda på golvet och hör att några andra är påväg mot rummet. De smyger in lite försiktigt och börjar diskret skratta åt oss, vilken syn det måste ha varit! Vi som verkligen försökte hålla oss alldeles stilla och tysta för att det kom andra! ^^

Idag har jag mått mycket bättre och när jag traskade hem från bussen och lyssnade på peppande musik så kände jag hur energin kom! Härligt! Avskyr känslan när man är sjuk och känner att man inte orkar någonting. Gjorde två matlådor när jag kom hem så nu är det ingen matkris längre och det är ju bra. Sen insåg jag att om jag vill ha rena underkläder imorgon så måste jag tvätta och därmed basta! Det var bara till att pallra sig ner till tvättstugan och när tvätten var igång så kände jag för att ta en liten promenix. Gick en superkortkort på en kvart men det var nog ganska lagom.

Nu till höjdpunkt nummer två idag! Klädd svart som natten skulle jag nu på kvällskvisten snabbt och smidigt skynda till tvättstugan och hämta min rena tvätt. Skuttar nerför trappan och ut genom dörren... och möts till min stora förvåning av att det ösregnar! Det verkligen vräker ner! Första reaktionen är "Oh nooo... det regnar!" och den varar i ca 2 sekunder innan den ersätts av "Åååh det regnar!! Vad roligt, då blir man blöt!" Hastar kvastar iväg och kommer precis när maskinen har en minut kvar, tajming tror jag det kallas. Ut i regnet igen och är glad och lycklig som få! Inte en chans att man kan motstå impulserna att hoppa i vattenpölar och dansa runt i regnet!!! Hejar glatt på några som står och trycker under tak för att röka, dom mest bara skrattar och hejar tillbaka. Dansar vidare i mina vattenpölar! Resultat - dyngsur från topp till tå! Tvätten var torrare när den kom direkt ur maskinen... :D

Med andra ord har det varit en bra dag fast sen en timme tillbaka har jag börjat må sämre igen :( Febern puttrar uppåt igen tror jag, huvudet sväller i racerfart och högra sidan av halsen har börjat bygga en vulkan eller nåt.

Det blir nog bra om jag sover 7 kvart i timmen inatt! Men först läsa lite mer inför morgondagens fysiklabb!


Trodde nästan att det var Mr. Bean som
hälsade på imorse!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Åhhh vilket regnsprall du är! Underbart!! :D



Sv: HAHAHA! Ja norsk fylla! Jag hade träningsvärk som satan! ^^ Åh älskade ni! Hahaha absolut! Jag beskyddar dig mot allt elakt i världen! :)



Fin förklaring av Norrland, exakt så! ^^



Jaa.. Broingenjör kanske vore något för dig? :)

2011-09-11 @ 23:00:50
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0