Ändernas promenad

Nu var det en veckan sen jag skrev här sist och jag har helt enkelt haft vare sig tid eller ork att göra det, bor man i ett hus med mer eller mindre ständigt kaos så kan det lätt bli så. På gott och ont måste jag säga, vad vore livet utan lite kaos?

Var nere på stan idag och när jag svängde in på parkeringen så var jag tvungen att stanna, anledningen; promenerande änder! De spatserade så lugnt och fint så det var bara att vänta tills de hade gått klart. När jag parkerat bilen och klivit ur så kom hela flocken gående mot mig och stannade inte förrän de var precis framför mina fötter och de var totalt orädda. Det såg ganska roligt ut för det var verkligen många änder, de på kortet är bara en bråkdel av dem.

 

Ursöta! Ska ta med lite bröd och åka dit någon dag så att de inte behöver gå hungriga nu i höst-vintertider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0