Sitter på tåget

Efter en skön långhelg i Falun är jag nu påväg tillbaka till Uppsala. Sitter på tåget och har en supersöt vovve tvärs över gången, även tanten som äger den är söt! Klart coolare än mig, hon sitter med en dator och  jag med en penna liksom... (haha jag skriver det här i efterhand för jag har inte med mig något tekniskt att skriva på, bara i väskan som jag inte vill öppna här!) Har nyss ringt till Valentina och det är alltid lika bäst att prata med henne, blir så glad! Vi har bestämt att hon kommer och hälsar på mig i helgen; förstår inte hur jag ska kunna vänta tills dess, längtar ju ihjäl mig redan nu!


Helgen har som sagt varit väldigt trevlig, åkte hem redan i onsdags efter skolan. Jaffa har precis löpt så onsdag och torsdag gick mest åt till att bada henne och städa hela huset - grundligt. I torsdags hade vi världens oväder: himlens portar var öppna och åskan var rakt över oss. Efter ett bra tag med regn, blixtar och dunder så gick strömmen och ytterligare en stund senare så börja det hagla. Eller ja... snarare regna iskuber, se själva! Öppnade bara dörren på glänt för annars hade jag blivit nerklubbad!



I fredags kom mamma och pojkvovvarna hem, så kul att träffa dem igen men de var mest intresserade av Puff hehe. Även Mimmi kom hem och det var också trevligt! Lördagen rullade på i det vanliga tempot hemma, "lite konstant kaos men bra ändå" kan vara ett sätt att beskriva det. Framåt kvällen började Mimmi, pappa och jag göra oss iordning för länsdansen. Har aldrig varit med förut, bara hört talas om så det var roligt att få hänga med.


Sen... hade vi ju också... Eurovision-finalen i helgen! Sällan har jag väl varit så engagerad i denna tävling som nu, tvärtom så brukar det passera utan större intryck. Men i år vann min favorit svenska mello så därför har jag följt det. Har lyssnat mycket på Eric Saade sen förra året och tycker att han är en grymt bra artist och hans bidrag i år stod ut från de andra svenska, han var helt enkelt bäst! Och yes people, jag röstade! I Eurovision startfältet var han också bäst och att komma på tredjeplats är sjukt imponerande! Dessutom fick han flest röster i semifinalen, det ni. Jösses vad nervös jag var under omröstningen! De som vann hade en väldigt bra låt och förtjänade att vinna, dock tycker jag att Italiens bidrag var rent ut sagt skräp! Kul ändå att man gillar så olika! När svenska mello var avslutad så höll jag på att boka biljett till Tyskland men eftersom jag inte hade en susning om hur läget i skolan skulle vara då så gjorde jag inte det. Jäklans synd för jag hade kunnat åka och är övertygad om att det hade varit sjukt kul!!
Grattis Eric!!

Bilden kommer härifrån
Söndagen rullade på i samma tempo som lördagen och jag bestämde mig för att boka om min tågbiljett till måndagen istället, hade ingen lust att åka och dessutom bara en tråkig och onödig föreläsning den dagen.

Det var min helg och nu är jag alltså påväg till Uppsala. Ska försöka skriva några delar av min månadslista, den stackaren har blivit helt åsidosatt. Så var ju inte planen! Jag får försöka bättra mig också får ni tjata lite på mig så att jag verkligen skärper mig! Deal?

Kommentarer
Postat av: Tant L8

Vilket hagel tant! Tur att du kom tillbaka till U igen ;P Snart ska du och jag också sitta på ett tåg och vara coola!

2011-05-18 @ 09:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0