En syjunta för tre

Tant Lotta och jag brukar som bekant sy lite grann ibland; lite för sällan men oftare än sällsynt kan man säga. Det brukar vara mycket trevligt och hon syr mycket mer än jag då jag har en tendens att fastna i andra saker! Ibland slutar vi i soffan framför en film eller något annat trevligt, t.ex. Lottas farfars fars kluriga leksak. Den är förskräckligt rolig och jag kan sitta med den en hel kväll, den är perfekt att sitta och fippla med för mig som alltid måste hålla på med någonting!


I torsdags hade vi en minisyjunta med utökat deltagande, wiiie! Den tappra skaran bestod av Lotta, Palmy och jag. Efter att jag på något mirakulöst sätt hittat hem till Palm, strukit runt hennes hus som en tjuv och spanat fönster för att fatta vart jag skulle så susade vi och hennes cykel Svarta hingsten hem till Lotta. Vi åt tacos och sen var det bara att plocka fram nål och tråd, eller som i Palmys fall, biologiboken. Lotta pysslade på med sin kjol och även den här fina. Jag ägnade halva kvällen åt att försöka boka tågbiljetter men det var så mycket struuul! Andra halvan gick åt till att flaxa runt och försöka hitta ett bra ställe att börja på på min julgransmatta. Till slut, efter mycket om och men och tappade nålar så gick det och jag sydde hela 5 stygn! Eeh.. Men nu kommer det gå undan, trådarna är sorterade och efter att första stygnet är på plats så brukar det gå som hejsan bara jag har tid! Haha med lite tur så kan den kanske vara klar om 2-3 år!

Framåt 20 över elva-snåret kom jag ihåg att jag lovat Maria att handla lite åt henne och leverera så då hasta-kvastade vi iväg till ICA Väst och sladdade in precis innan stängning. Vi var sist ut! Jag handlade allra sist och på mitt kvitto står det 23:34 fast de stänger 23:30, jätteroligt var det och så härligt glad personal! Jag gillar ICA Väst :) Fast gillar mitt goa ICA Samköp också!

Jaha, frid och fröjd? Nää, jag kom såklart på att jag hade glömt (hallå, var tog det utlovade mästarminnet vägen?! Jag övade mig på minnescykeln idag så kanske att det kommer snart!) Marias typ friterade ost i frysen hos Lotta så vi gick tillbaka och hon kastade ut den genom fönstret. Sen fick Palmy syn på världens sötaste katt som hade jättekort svans och var superkelig. Då var vi ju tvungna att mysa med den ett tag, man ska ta tillfället i akt att gosa så fort man kan!


Så småningom trampade vi iväg hemåt på våra racercyklar efter en mycket trevlig kväll! Kvällens sista uppdrag var leveransen av min nya grej, "Emmas matkasse". Den består av creme fraiche, friterad ost och hushållspapper för den som är intresserad. Ibland kanske det kan bli en överraskande finess på den också om ni har tur, en kaka eller så!

Ser fram emot att syjunta igen! Förhoppningsvis kan några till vara med då men det är sjukt svårt att ha tid samtidigt. Men vem vill inte vara med på sånt här mys! :D

KRAM!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hahahaha!Åhhh underbart! 5 stygn är ändå imponerande! Orka SJ-struuul! :D



Åhh jag vill så gärna syjunta med er!!



Hahahaha! Du är rolig! Jag blir glad av att läsa din blogg!! :D



Den där jävla minnescykeln funkar bara om man VERKLIGEN tänker på den har jag upptäckt... Så det är där man måste starta tror jag.. :)



KRAM natti! ^^

2011-11-08 @ 23:12:33
URL: http://ankanankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0