Finaste cykeln

Världens bästa cykel har jag, den är fin, snabb och supertrevlig! Den tar mig dit jag vill och klagar inte på någonting alls, en riktig vän med andra ord.

 

Okej, en gnutta seriositet kanske kan vara på sin plats... eller? ;) Cykeln är nu fullt laglig och i toppform med lampa fram och bak, ringklocka, två lås, bekväm sadel, korg och dessutom är den blå. Tycker inte att man kan begära så mycket mer. Så småningom ska den få nya däck men inte förrän de här exploderar tänkte jag. Ååh måste berätta!

 

Däcken är slitna och kanske inte i toppskick så tänkte att jag behövde pumpa dem. Det kom jag på när jag var på stan så jag traskade in i en cykelaffär (där jag letat cykel två dagar tidigare men ratat alla) och frågade om dom kunde hjälpa mig. Absolut, det skulle gå så bra så, så jag hämtar in cykeln och precis då ringer Toves telefon (som hon glömt hos Ljung så jag hade med den) och det är hennes mamma. Jättetrevlig var hon, gillar Toves mamma efter ett samtal! Hon trodde dessutom att jag var Tove, vi lät tydligen lika i telefon, det var kul! Hursomhelst, lägger på luren och upptäcker att pumpgubben är arg! Ojoj hjälp! Får en utskällning för att jag cyklar med sååå dåliga hjul och dessutom skjutsar barn, hur kan jag vara så oansvarig??! Försöker snällt förklara att jag just köpt cykeln och inte hunnit byta däck och att jag aldrig skulle få för mig att skjutsa barn i barnstolen! Hjälper inte, han fortsätter vara arg men till slut kopplar han att jag inte skjutsar barn så då var allt lugnt igen, han tyckte jag var konstig som hade barnstol då! Hihi sen ville han veta allt om var jag köpt cykeln, hur mycket den kostade o.s.v. Det var tur att han blev glad ändå och jag fick luft så alla var nöjda och glada!

 

Det allra allra bästa med cykeln är ju att den har barnstol, det är helt oslagbart!! Funkar garanterat till allt i alla lägen! Som en natt när jag cyklade hem med min Ständut Blakk-signerade partyballong som heter Pelle, hur skulle det ha gått utan barnstol? Hade kunnat gå riktigt illa!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0