Lite såhär i efterhand

Det är så jag bloggar tycks det som! Ligger efter lite konstant så det blir tillbakablickar. Å andra sidan sett så skulle jag ju kunna utesluta det och bara köra på i realtid? Nää då får ni ju inte veta något! Kanske kommer ikapp en vacker dag :) Här är senaste nytt!

En dag efter skolan så susade jag till IKEA för att gå på Coop och leta efter ett par röda gummistövlar med vita prickar på och snören fram. Såg sådana i Umeå men hade ingen lust att bära runt dem på tåget så därför väntade jag och tänkte köpa dem här i Uppsala.

 

Det var en miss! De fanns inte! Där någonstans börjar det gå upp ett ljus för mig och jag ringer mamma som bekräftar det hela, det var inte på Coop, det var på ICA! Attans bananer också, var ju för stövlarnas skull jag åkte... Eftersom jag nästan inte hade något batteri kvar på telefonen så fick mamma göra lite detektivarbete och ringa till ICA i Uppsala och fråga om de har sånna stövlar. Svar nej. Blev besviken först men sen tyckte jag att Coop också hade fina stövlar så det blev ett par sånna! Ljusblå med röda blommor och svarta blad och snören.

 

På IKEA hittade jag lite smått och gott. Det goda var 16-kronorsköttbullar, mums! Det småiga var ett rött ormskohorn (äntligen!! har varit leveransproblem i 1,5 år...) och en badrumsmatta som jag inte kunde motstå.. mest för namnets skull! Den heter GUBBSKÄR!!! Hur kul är inte det?! :D

 

 

 

Sen var det förstås en besvikelse till... Letade efter en ny oregano (visst har jag väl berättat om oreganon och dess tragiska öde?) men hittade ingen så jag frågade en tant. Efter att ha förklarat lite så förstod hon vad jag menade och sa att det inte finns någon oregano nu för det är inte säsong! Hur kan det INTE vara oreganosäsong?? Trodde att det alltid var det, den står ju inne...  Jaja, vet vem som kommer vara först att köpa oregano på IKEA till våren i alla fall! :D

 

Nu ska jag nog kanske eventuellt sova... eller så gör jag inte det än på en stund! Ska nog göra något annat först, brodera eller så. Är nästan klar med ett snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0