Om mig

Det här är nog en av de situationer som är vanligast att man hittar mig i, ett virrvarr av grå fluffiga hundar!

Som de flesta nog vet så är jag en tjej (!) på 21 år, även om jag numera nästan alltid får tänka till innan jag svarar på hur gammal jag är, minnet har börjat svikta. Är född i Uppsala men uppväxt i Falun och har även tillbringat stora delar av mitt liv i Älvdalen där jag har ett gäng släktingar. Har som alla andra gått i skolan alldeles för länge och blivit så klok att det nu är stopp, mer kunskap verkar inte vilja gå in i hjärnan. Nejdå, allvarligt talat så gick jag Natur på gymnasiet med inriktning Miljö då jag inte alls vet vad jag vill bli när jag blir stor. Jag har bott och pluggat i England ett tag och det var den absolut bästa tiden i mitt liv. Efter att ha velat runt så hamnade jag i Sundsvall ett halvår där jag praktiserade och jobbade på en veterinärklinik, var en tid som gav mig otroligt mycket! Efter ännu mer velande efter det så har jag åter hamnat i Uppsala där jag nu läser en engelskakurs på universitetet. Har precis flyttat in i en studentkorridor där jag bor med 4 andra och trivs väldigt bra. Det var kortfattat vad jag har gjort här i livet.

Nu borde det säkert komma en sån där; jag är en glad och snäll person som bryr mig om andra människor och är helt enkelt bra på de flesta sätt, och se, så var de! Det sägs att jag har nackdelar också men de tänker jag inte promota för ;) Från att jag var väldigt liten har jag haft ett stort djurintresse och det ser ut som att det tänker hålla i sig, har haft både kanin, häst och ett gäng hundar som jag älskar över allt annat! Den som säger ett ont ord om mina djur bör passa sig...

Jag gillar att göra många olika saker, hålla på med djur såklart, träffa vänner (nähä?!), leka tant och brodera och baka bullar, resa, titta på folk, springa, åka bil, lyssna på musik och ja, en hel del!

Vad jag kommer bli när jag blir stor återstår att se, som jag säger till alla som frågar, ena veckan vill jag bli läkare, nästa veterinär, sen äga ett hotell, sen journalist, kanske skådespelerska osv... Antar att det kommer med tiden och fram till att den insikten gör det så tänker jag ha kul!

Sikta högt, faller du så faller du hårt, annars kommer du hur långt som helst!





Kommentarer
Postat av: NG

Du glömde långtradarchaufför

2011-02-13 @ 18:42:48
Postat av: Effie

Men hallå vilken gullig bild!! Jag kan inte bestämma vem som e sötst, du eller någon av hundarna XD

Åt våfflor förut å tänkte på dig ;) I miss you!! <3

2011-02-13 @ 20:59:08
URL: http://effie.bloggsida.se
Postat av: Venis

Hejja Emma!!!

2011-02-13 @ 21:38:25
Postat av: valentina

HAAHAHHA....min sötaste Emma, dehär va det gulligaste jag läst på länga... nu måste du forsätta med dina veckoplaner för jag vill läsa alla :D

Love you darling

2011-02-15 @ 08:28:11
URL: http://sammis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0