Min tro

Den här tycker jag verkar både krånglig och tråkig att skriva om! Min tro… hmm… vad tror jag egentligen?! Okej, jag är med i Svenska Kyrkan och är både döpt och konfirmerad men jag vet väl inte om jag skulle klassa mig själv som troende. Något tror jag ju på, någon mening finns det med allt och det är så mycket man fascineras över så ofta och då kan jag börja fundera på vem det är som har gjort allt. Någon övre makt tror jag på och i vissa svåra stunder tror jag stenhårt på att det finns en gud, det kännas lite betryggande. Men annars då? Ja, jag tror väl mer på kärlek, på hopp, på det man själv känner för... Det här var bara väldigt förvirrande för både er och mig så jag tror att jag ska ge upp att ens försöka hitta på något som låter bra.

 

Så här är det! Jag tror på det jag själv tror på och det behöver inte vara samma från stund till stund utan det som är just nu. Jag tror på nuet och på mig själv!

 

Om inte jag tror på mig själv, vem ska då göra det?

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0