Vad är kärlek?

Det kan jag direkt utlova att jag inte har något svar på då det nog är en omöjlighet att besvara den frågan. Kärlek kan vara så mycket, vara riktad åt så många olika håll, ta sig uttryck på så många olika sätt. Kärleken inom familjen, till vännerna, djuren, sporterna, förälskelsen i största idolen... det tar aldrig slut. Men mest tycks vi förknippa kärleken med det vi känner för en särskild person, en person som vi vill dela vårat liv med, den som gör att man känner sig komplett. Vissa tror att denna person kan vara flera olika men alla den rätta för stunden, andra att det bara finns en enda som är den sanna kärleken. Vad jag tror, det tänker jag låta vara osagt.

Att någon ska tala om för en vad kärlek är, det går inte. Den måste upplevas och först då, om någonsin, kan den bli förstådd.


Kommentarer
Postat av: NG

Ta fint inlägg miss P. Vi älskar dig.

2011-03-27 @ 11:42:35
Postat av: Pappa

Kärleken är så stor och omfattande, helt fantastisk. Du har skrivit så fint och klokt om den. I love you dear daughter.

2011-04-02 @ 18:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0